Zakladatelka OPIIUM v exkluzivním interview pro Harper's Bazaar o tom, jak nastavit rovnítko mezi krásou a zdravím, jak se posouvají hranice sportovní módy a co doposud považuje za svůj největší úspěch.
Děkujeme redakci Harper's Bazaar
Odkaz na celý článek:
Oblečení na jógu má své nuance – stejně jako jiné sporty vyžaduje určité specifikace pro maximální efektivitu a minimální diskomfort. Jak dlouho trvá všechny tyto detaily „vychytat“ a jak vůbec na to?
Vychytávání detailů a nuancí sportovního oblečení je vlastně nekončící proces. S každým novým produktem, střihem i materiálem se učíme. Sportovní oblečení musí dobře sedět i při větším rozsahu pohybu a splňovat kritéria pohodlí, funkčnosti, větší odolnosti materiálu i zpracování kvůli svojí větší namáhanosti – a pro nás zároveň splňovat i kritérium elegance a ženskosti. Každý střih se snažíme testovat v plné zátěži na různých typech ženské postavy i při různých typech sportovních aktivit a samozřejmě i tak se nám stává, že postupně přicházíme na detaily nebo chyby, kterých se vyvarujeme až s další kolekcí.
Ve vaší nejnovější kolekci vytvořené se Zoltánem Tóthem se snoubí lifestyle a sport tak organicky, že nevím, kde končí jedno a začíná druhé. Kde je ona pomyslná linie ve vašem případě?
Přesně to bylo cílem vzájemné spolupráce, posunout aktivní módu k větší eleganci. Vytvořit kolekci, kde pohyb, funkčnost a právě i elegance fungují v dokonalé synergii. Mým cílem je, aby značka OPIIUM nebyla vnímána jenom jako čistě sportovní, ale aby ony pomyslné hranice mezi lifestylem a sportem ztenčila, stejně jako jsme posunuli některé produkty kolekce k unisex kouskům a lehce umazali hranice mezi typicky mužským a ženským. Z mého pohledu je právě symbióza lifestylu a sportu úžasná v tom, že nám umožňuje být aktivní po celý den a vytěžit tak z našeho omezeného času maximum, přitom se ale pořád cítit a vypadat dobře. V dnešní uspěchané době zejména my ženy oceníme, když můžeme ráno odejít z domu v pohodlném a hezky vypadajícím oblečení, po práci odložíme pár vrstev, absolvujeme lekci jógy nebo pilates a nemusíme se stydět za to, když se ve „sportovním“ oblečení městem vracíme domů, po cestě ještě možná vyzvedneme děti, nakoupíme... (smích) Víte, že náš sportovní overal můžete využít třeba i na večírek? Některé produkty jsou navržené tak, aby vypadaly skvěle i k podpatkům, highlightem kolekce bylo polepení právě jednoho ze sportovních overalů kameny od české Preciosy, vznikl tak nádherný couture produkt. Kolekci definuje jednotná linka, díky které se jednotlivé produkty na sebe jednoduše vrství, proto můžete pokaždé vytvořit zajímavý lifestyle či sportovní look.
V čem se nejkomfortněji cítíte vy?
Hodně času trávím aktivním pohybem, stejně tak i většinu svého pracovního života se pohybuji v oblasti sportu, čas tedy převážně trávím ve sportovním oblečení a moje touha cítit se jako žena i právě při sportovní aktivitě byla impulzem pro vznik mé sportovní značky. (úsměv) Mimo sportovní aktivitu a práci jsou to pak nejčastěji pohodlné džíny a tričko, abych mohla vyhovět aktivitám svých dvou malých dcer.
Do jaké míry si myslíte, že sportovní oblečení podléhá módním tendencím?
I sportovní móda jistě podléhá trendům, naštěstí se ale ve svém základu nemění příliš rychle. Do jaké míry se pak každý z nás nechá ovlivnit marketingem a podléhá módním tendencím, je určitě i otázkou životního stylu, hodnot, preferencí, často momentální nálady i zařazení k určité sociální skupině – všichni se chceme nějak cítit, vypadat, zejména pak my ženy… Znám skvělé sportovce, kterým opravdu stačí jen jedny tepláky a staré tričko a nijak je to neomezuje v jejich výkonu.Žena, naše zákaznice, neusiluje o maximální krátkodobý výkon, životní styl v jejím podání je o pravidelnosti, zdraví, udržitelnosti, snaží se být aktivní nejen ve sportu, ale i běžném životě, ráda poznává, cestuje, vzdělává se a je pro ni do jisté míry důležité, aby se cítila dobře a líbila se jak sama sobě, tak okolí. Z vlastní zkušenosti k nám zákaznice nepřicházejí s požadavkem nejnovějších trendů nebo materiálů, ale spíše s náladou oživit svůj šatník třeba s novou sezónou o novou svěží barvu, rafinovaný střih nebo se po pár měsících dřiny na lekcích pilates odměnit novým outfitem. (smích) S každým takovým nákupem na chvíli roste také motivace ke cvičení. Opiium je lovebrand, který nenabízí jen oblečení, ale životní filozofii – je o sebelásce, péči o své tělo a duši, ale také o udržitelnosti a pomalém (nebo pomalejším) životním stylu. Vybudovali jsme komunitu, nastavující rovnítko mezi krásou a zdravím a nabízející ženám celou škálu služeb.
Co vnímáte jako zatím největší úspěch?
Jako největší úspěch vnímám důvěru zákazníků, kteří se k nám vrací, ať už s nákupem nových produktů, tak i v rámci péče o své zdraví, kondici – i když samozřejmě budování takové komunity je velký kus dlouhodobé práce. Jsem přesvědčená, že právě díky rozmanitým akcím, online programům můžeme dokázat, že kolekce, které tvoříme, jsou skutečné, myslíme to vážně a naše poslání má hlubší význam. Je určitě přímá úměra, pokud se žena cítí dobře ve svém těle i na duši, chce zároveň hezky vypadat a líbit se, proto věřím, že spojení naší značky produktů s dalšími službami má smysl. Každý event přináší nenahraditelný osobní kontakt se zákazníkem, každá nová spolupráce zase obohatí o další zkušenosti a každý takový – byť i jenom malý – krůček a snaha nás posouvá, ukazuje směr.Pokud půjde vše podle plánu, v příštím roce plánuji otevřít náš první prostor, butikové studio, kde nabídneme to, co umíme nejlépe, a to pohyb i kolekce našich produktů.
V čem podle vás tkví ženskost a co je na ní nejkrásnější?
Myslím, že my ženy máme obrovskou vnitřní sílu. Umíme být vytrvalé, jít za svými sny i přesto, že kvůli naší zranitelnosti čelíme často větším překážkám než muži, zároveň umíme být křehké partnerky, milující mámy. Jsme emocionální, všímavé, často velmi kreativní. Díky své větší citlivosti dokážeme silné životní prožitky přetvořit v něco velmi hlubokého.
Jak si najít v dnešním uspěchaném světě čas na sebe? A jak vůbec začít?
Vše je určitě otázkou priorit a hlavně takové rozhodnutí musí přijít z našeho vnitřního přesvědčení. Nároky na každého z nás jsou v dnešní době vysoké, proto vnímám jako důležité najít si čas na sebe, zpomalit, nebýt na sebe příliš přísné. Nejlepší je začít aktivitou, která nás baví, díky tomu si můžeme vybudovat pravidelný a pozitivní návyk – nezačínat aktivitou jenom proto, že všechny kamarádky cvičí třeba pilates a já mám pocit, že bych měla taky, že je to moderní. Může to být třeba jen procházka na čerstvém vzduchu, postupem času samy zjistíme, že jsme připravené dát tělu víc a přirozeně přidáme třeba běh nebo nějaké skupinové cvičení.
Máte dvě malé dcery – jak předáváte svou filozofii jim?
Řekla bych, že se snažíme dětem předávat naše hodnoty co nejpřirozeněji, a to tím, že se v rámci možností snažíme dělat vše nejlépe tak, jak umíme, a určitě je i v pořádku ukazovat jim, že ne vždy jsme dokonalé a ne vždy je dokonalé všechno kolem nás. Přirozeně je to zatím táhne k aktivitám i hodnotám, které vyznávají rodiče – zatím jsou ve věku, kdy chtějí být jako máma.
OPIIUM : Inspirováno pohybem, stvořeno pro ženu!
Comments